Домой (Эмблема FinePrint)

Техническая поддержка/Ча-Во(FAQ)


· Домой

· Загрузить

· Возможности и выгоды

· Отзывы

· Учебник

· Поддержка

· О нас

 

 ЗнакЛампочка показывает, что на странице Учебник доступна дополнитльная информация.
  • TutorialПочему водяные знаки печатаются только чёрным или не печатаются вообще?
    На некоторых принтерах цветной текст печатается только чёрным или не печатается вообще. Если ваш принтер ведёт себя подобным образом, нажмите кнопку Настройки в диалоговом окне FinePrint и выберите "Цветокоррекция" в окне "Цветной текст".

  • TutorialНекоторые из моих шрифтов отображаются как Wingding, особенно в документах Acrobat (PDF).
    Пометьте функцию "Корректировка шрифтов PDF" диалоговом окне Настройки... .
  • TutorialКак запустить FinePrint?
    FinePrint является драйвером принтера и выбирается как принтер из ваших приложений.
  • TutorialКуда мне ввести регистрационный ключ?
    Выведите любой документ на печать на FinePrint, подождите появления окна FinePrint, и нажмите закладку Зарегистрировать. Введите серийный номер сюда.
  • TutorialРешение проблем двусторонней печати

    Проблема: Страницы обратной стороны получаются кверх ногами на принтере с автодуплексом.
    Решение: Пометьте функцию "Альбомная дуплекс корректировка" в окне Настройки....

    Проблема: Страницы получаются правильно, но мне приходится вручную переорганизовывать их после печати.
    Решение: пометьте функцию "Печать в обратном порядке" в окне Настройки... . Единственно когда вам это понадобится, это если вы используете струйный или другой принер, где страницы должны быть пересортированы вручную, после завершения печати.

    Проблема: При использовании ручного дуплекса, страницы на обратной стороне неверные.
    Решение: Попробуйте поменять опции ЛИЦОМ ВВЕРХ/ЛИЦОМ ВНИЗ. Для проверки используйте как минимум 4-х страничный документ.
  • Мои страницы выходят в неправильной последовательности, например за страницей 2 идёт страница 1. Почему?
    Это отголоски доFinePrintовых времён, когда вы пометили "печать в обратном порядке" в диалоге печати Word. С FinePrint больше в этом нужды нет, поэтому снимите пометку.
  • В Win98, немецкий умляут не печатается корректно.
    Попробуйте удалить шрифты Arial Special G1 и Arial Special G2 из папки шрифты. Обычно это решает проблему. Эти шрифты не обязательны для правильного функционирования системы.
  • Неудачи инсталяции под NT.
    Если под NT инсталяция не удаётся, закройте все процессы перед установкой. Включая проверку на вирусы, web сервера и прочие резидентные программы.
  • TutorialКогда я печатаю документ с чередющимися страницами альбомной и портретной ориентации, не происходит поворота страниц. Почему?
    Попробуйте воспользоваться одной из опций Ориентации в диалоговом окне Настройки.
  • Как получить статистику съэкономленной с помощью FinePrint бумаги?
    Нажмите закладку Информация в окне FinePrint. Внизу вы увидите статистику.

  • TutorialWhy is the New button on the FormFactory tab disabled?
    In order to create a new form, print your form to FinePrint and wait for the preview window to appear.  Do not go to Properties from your application.  Click the FormFactory tab and the New button will be available. 
  • How can I make A4 the default paper size?
    In the Printers folder, right-click on the FinePrint Driver and select
    "Document Defaults".  Then select A4 in the Paper Size list box.

  • TutorialHow do I disable the display of the FinePrint dialog box?
    The FinePrint dialog box display can be set by using the Properties dialog box. This dialog box is available from most applications in the same place that the printer driver is selected. It is also available from Win95 by right clicking on the FinePrint icon in the printer panel. From there, select the Details tab and click the Setup button.
  • TutorialCan FinePrint scale one paper size to another?
    Yes.  Suppose you want to print an 11x17 document on letter size paper or print an A3 document on A4 paper.  In your application, set the paper size to the original (11x17 or A3 in this case).  In the print dialog box in your application, select the FinePrint driver and click the properties button.  Set the paper size to A3.  Print to FinePrint. 

    When the FinePrint dialog appears, click the Options button and then the Properties button.  Set the paper size to the new size for the printer selected in FinePrint (letter or A4 in this case).  Proceed to print in FinePrint using the OK or Print buttons at the bottom of the FinePrint Window. 
  • I get a crash in COMCTL32.DLL when using FinePrint.   How can I fix it?
    This happens because you have an old version of the DLL installed.  Click here to download a file that when executed will replace you DLL with the latest version.  You may also download the latest version of Internet Explorer which contains the correct DLL at www.microsoft.com/ie.  This will correct the problem.
  • Can FinePrint print line numbers for text files?
    FinePrint does not print line numbers on text files.  There is an excellent text editor called TextPad that will print line numbers on files.  Once you have the line numbering working in Textpad, you can use FinePrint to do multi-up printing of source code and other text files.
  • Does FinePrint support direct printing of Encapsulated Postscript files?
    It does not because FinePrint is not a Postscript device.
      If you want to print Postscript files, use GhostScript.
    • How do I uninstall?
      Go to the Add/Remove programs icon in the Control Panel and remove it from there.  
    • Does FinePrint work with Ghostscript?
      FinePrint works with Ghostscript/GSView.  Make sure you select the "mswinpr2" printer type in Ghostscript/GSView's Print dialog.
    • Text Spacing Problems In FinePrint
      Sometimes printouts from FinePrint have incorrect text spacing.  The most common problem is words running into each other, i.e. insufficient spacing between words.   This usually happens when there is a change in font or font attribute (e.g. Arial changing to Times New Roman, changing to or from underline, changing to or from italics).

      Most of these problems are not FinePrint problems but are bugs in the destination printer driver.  You can work around these problems by configuring your destination printer to print TrueType fonts as graphics.

      To do this:

      - print your document to FinePrint
      - in the FinePrint dialog, select your destination printer and click the Options button
      - in the Printer Options dialog, click the Properties button to bring up the destination printer's Properties dialog
      - navigate the destination printer's Properties dialog until you find the TrueType font option.  For most HP drivers, this is in the Fonts tab.  Set this option to "Print TrueType fonts as graphics".
      - click OK to accept the change and return to FinePrint.

      If the destination printer driver does not have this option, or if setting it does not clear up the problem, then you should contact FinePrint Technical Support at support@fineprint.com for problem resolution.   Please attach a copy of the document which you are printing, simplified as much as possible, so that we can attempt to reproduce the problem.  If you are printing from the Web then just send us the URL.

      Text spacing problems can be highly dependent on FinePrint settings like the N-up layout, margins, destination printer, and the paper sizes of your source document and of the destination printer.  You can try changing one or more of these settings and see if it affects the text spacing problems.
    • What is the Dispatcher and how do I restart it?
      The FinePrint Dispatcher (fpdisp3a.exe under Windows 95/98, fpdisp3.exe under NT) is a component of FinePrint that must be running all the time in the background in order for FinePrint to function properly. The dispatcher is launched on Windows startup and continues to run for the entire Windows session.

      If for some reason the dispatcher is abnormally terminated, then it must be restarted. to do this simply run the "FinePrint Dispatcher" shortcut in the FinePrint program group. From that point on FinePrint should function properly.

      If the dispatcher is consistently being terminated, then there may
      be a problem and you should contact FinePrint technical support.

      To check if the dispatcher is running, bring up the Task List and look for fpdisp3a.exe or fpdisp3.exe. under Windows 95/98, hit Ctrl-Alt-Del to bring up the Task List. under Windows NT, right-click on the Task Bar and select "Task Manager", then look in the Processes tab.

      The dispatcher is launched by Windows upon system startup from the HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run registry key. If you run REGEDIT and navigate to that key, you should see a string value called "FinePrint Dispatcher".

      Under Windows 95/98, the value of the string should be "c:\windows\system\fpdisp3a.exe" (where c:\windows is replaced by your actual Windows path)


    • Location of FinePrint Temp Files
      FinePrint temp files are all named ~FPxxx.TMP.

      Under Windows 95/98, they are located in your temp folder.  To change this location, simply set TEMP=location (e.g. set TEMP=c:\temp) in your AUTOEXEC.BAT file and reboot your computer.

      Under Windows NT, it's more complicated:

      - run the Control Panel System applet and click on the Environment tab - create a System variable called TEMP, defined to be the folder where you want FinePrint to create its temp files
      - create a User variable called TEMP, defined to the same location
      - run REGEDIT and go to HKEY_USERS\.DEFAULT\Environment
      - create (or set) a string value called TEMP to the same location

      Make sure that the location you set TEMP to actually exists.
    • Installing FinePrint Using Add Printer Wizard
      In some cases, FinePrint installation fails to properly install the FinePrint Driver in your Printers folder. In these cases, FinePrint must be installed from the Printers folder using the Add Printer wizard.

      Before you do this, you should uninstall any existing version of FinePrint on your system (choose "Uninstall FinePrint" from the FinePrint program group in the Start menu). Do this even if the FinePrint Driver is not visible in the Printers folder. Make sure to reboot your system after uninstalling, before you proceed with the new installation.

      Then perform the following steps:

      - extract all the FinePrint files into a temporary folder on your hard disk, e.g. c:\fptemp
      - open the Printers folder and double click the "Add Printer" icon

      The next steps depend on your Windows platform.

      Windows 95/98:

      - select "Local Printer" as the printer type and click "Next".
      - when presented with a list of printer choices, select "Have Disk", then enter c:\fptemp and click OK
      - select "FinePrint Driver" from the list of available printers and click
      "Next"
      - if Windows asks if you want to "Keep existing driver" or "Replace existing driver", choose "Replace"
      - when prompted for a printer port, select FPR1: from the list of available ports and click "Next"
      - when prompted for a printer name, accept the default name "FinePrint Driver" and click "Next"
  • How do I get technical support?
    First make sure you are using our latest version before you send a tech support request.  We are constantly improving the product and fixing problems. 

    You can email us at support@fineprint.com for technical support.  Please indicate the following in your request:

    1. your operating system
    2. printer make and model
    3. FinePrint version number
    4. whether the FinePrint preview is correct or not
    5. the applications you are using

  • Авторы контента: Jonathan Weiner и Mark O'Brien © Copyright 1999
    Перевод и адаптация FinePrint и web-представительства Bozhenko Victor © Copyright 2000
    С вопросами и предложениями по контенту страницы FinePrint в России пишите WebMaster
    Последнее обновление страницы: 06 Февраль 2000 г.